Anställd
Varför kan jag inte se mitt lönebesked i Lönebesked/Kivra eller i appen Spiris Anställd?
Detta avsnitt gäller dig som är anställd.
Om du inte ser ditt lönebesked kan det bero något av följande:
- Din löneadminstratör har inte skickat lönebeskedet till Lönebesked ännu.
- Om det är många lönebesked som skickas samma dag kan det dröja lite innan lönebeskeden visas. Senast klockan 17.00 bör du dock se lönebeskedet i Lönebesked/Kivra.
- Du ser inte lönebesked i Lönebesked som du fått från en tidigare arbetsgivare, men om lönebeskeden har skickats till din digitala brevlåda hos Kivra, når du dem där efter avslutad anställning. Om lönebeskeden inte har skickats till Kivra måste du kontakta din tidigare löneadministratör om du behöver dina lönebesked från din tidigare arbetsgivare.
- Din arbetsgivare använder inte Lönebesked. Kontrollera gärna med din löneadministratör.
- Din arbetsgivare använder inte Kivra. På kivra.se kan du se vilka företag som kan skicka lönebesked via Kivra.
Om du ändå inte ser ditt lönebesked i appen finns det några saker du kan göra.
- Se till att du har senaste versionen av appen installerad.
- Logga ut och logga in i appen på nytt.
- Om du fortfarande inte ser lönebeskedet i appen kan du kolla om du ser det i Anställd på webben. Logga in i spiris.se och välj Lönebesked/Anställd.
- Om du har inloggning till flera företag kan du kolla att du inte har valt ett företag som standardföretag, eftersom det kan göra att du loggar in i "fel" företag i appen. Gör så här för att ta bort val av standardföretag:
- Gå till spiris.se och logga in.
- Klicka på ditt namn uppe till höger.
- I listan över företag avmarkerar du stjärnsymbolen.
Relaterade avsnitt
Hur länge sparas lönebeskeden i Lönebesked/Kivra?
Hur ser jag alla mina lönebesked om jag har flera arbetsgivare?