Anställd
Status för lönebesked skickade till Kivra
Detta avsnitt gäller dig som arbetar i Visma Lön 300 eller Visma Lön 600. Om du använder Lön ser du statusen där.
I vyn Lönebesked till Kivra kan du följa statusen i kolumnen Status Kivra.
Här ser du vad varje status betyder.
Lönebeskedet är levererat till den anställdes digitala brevlåda i Kivra.
Lönebeskedet är schemalagt, vilket innebär att löneadministratören har förberett löneutbetalningen, men satt ett utbetalningsdatum framåt i tiden. Statusen ändras till Levererat och ett datum visas under Skickat till Kivra när lönebeskedet är skickat.
Lönebeskedet skickas till den anställdes digitala brevlåda i Kivra.
Lönebeskedet skickas till Kivra och de behåller det i 30 dagar. Om den anställde registrerar ett Kivra-konto inom den tiden kommer den anställde att få lönebeskedet till sin digitala brevlåda retroaktivt.
Observera att statusen inte ändras om lönebeskedet skickas till den digitala brevlådan retroaktivt. Statusen ändras först när nytt lönebesked skapas.
Lönespecifikationen kunde inte levereras till Kivra på grund av att den anställdes personnummer har ett format som inte är godkänt av Kivra. Det kan exempelvis bero på att den anställde har samordningsnummer istället för personnummer och därmed inte har kunnat skaffa en digital brevlåda i Kivra.
Den anställde kan se sitt lönebesked i Lönebesked.
Lönebeskedet kunde inte skickas till Kivra på grund av tekniskt fel. Kontakta vår support så hjälper vi dig.
Ett fel uppstod när lönebeskedet skulle skickas till Kivra. Kontakta vår support så hjälper vi dig.
Lönebeskedet kunde inte levereras eftersom den anställde har felaktiga eller saknar nödvändiga inställningar i Kivra. Det kan exempelvis bero på att den anställde har gjort valet att inte få lönebesked skickade till sin digitala brevlåda i Kivra.
Den anställde kan se sitt lönebesked i Lönebesked.