Anställd
Status för lönebesked skickade till Kivra
Detta avsnitt gäller dig som är löneadministratör.
Lönebesked skickas automatiskt till anställdas digitala brevlåda i Kivra. Anställda kan se sina lönebesked både i Kivra och i Lönebesked. De som inte har Kivra ser sina lönebesked direkt i Lönebesked.
Information om de skickade lönebeskeden visas under menyvalet Kivra. I fönstret Skickade lönebesked visas i kolumnen Information om sändningen status för sändningen. Här beskriver vi de meddelanden som kan förekomma.

Lönebeskedet är levererat till den anställdes digitala brevlåda hos Kivra.

Lönebeskedet har skapats i Lönebesked och håller på att skickas över till den anställdes digitala brevlåda hos Kivra.

Lönebeskedet skickas till Kivra och de behåller det i 30 dagar. Om den anställde registrerar ett Kivra-konto inom den tiden kommer den anställde att få lönebeskedet till sin digitala brevlåda retroaktivt.
Observera att statusen inte ändras om lönebeskedet skickas till den digitala brevlådan retroaktivt. Statusen ändras först när nytt lönebesked skapas.

Lönespecifikationen kunde inte levereras till Kivra på grund av att den anställdes personnummer har ett format som inte är godkänt av Kivra. Det kan exempelvis bero på att den anställde har samordningsnummer istället för personnummer och därmed inte har kunnat skaffa en digital brevlåda hos Kivra.
Den anställde kan se sitt lönebesked i Lönebesked.

Lönebeskedet kunde inte skickas till Kivra på grund av tekniskt fel. Kontakta vår support så hjälper vi dig.

Ett fel uppstod när lönebeskedet skulle skickas till Kivra. Kontakta vår support så hjälper vi dig.

Lönebeskedet kunde inte levereras eftersom den anställde har felaktiga eller saknar nödvändiga inställningar i Kivra. Det kan exempelvis bero på att den anställde har gjort valet att inte få lönebesked skickade till sin digitala brevlåda i Kivra.
Den anställde kan se sitt lönebesked i Lönebesked.