Registrera inbetalning via kundfakturalistan

  1. Gå till Försäljning - Kundfakturor, fliken Obetalda kundfakturor.
  2. Välj den kundfaktura du vill registrera inbetalningen på i listan.
  3. Välj Åtgärder - Registrera inbetalning.
  4. Kontrollera att uppgifterna stämmer och välj det bankkonto som inbetalningen skett till.

Har du bankkoppling, väljer du kontot som är knutet till din bank och därefter kan du enkelt och smidigt koppla rätt bankhändelse till inbetalningen.

  1. Välj Bokför. En notifiering visas med information om inbetalningen.
När du fått full betalning för din faktura kan du skapa en betalningsbekräftelse till din kund. Det är bara att öppna fakturan och välj Skapa betalningsbekräftelse som pdf under knappen Skicka eller skriv ut. Detta alternativ är bara tillgängligt om fältet Betalningsvillkor är satt till X antal dagar netto på kunden.