Spiris support

AI-assistenten - support på dina villkor

Du vet väl om att du kan ta hjälp av vår AI-assistent när du har frågor? Det är ett perfekt sätt att snabbt få svar på dina funderingar, när som helst under dygnets 24 timmar. Som din alldeles egna supportagent! Klicka på ikonen som visas till höger på skärmen, ställ din fråga och AI-assistenten kommer att göra sitt bästa för att hjälpa dig. Känner du dig obekväm med svenska så kan AI-assistenten hjälpa dig på det språk du föredrar.

AI-assistenten är duktig på Bokföring & Fakturering, men när det kommer till bokföringstekniska frågor eller specifika frågor som rör lönehantering, boksluts- eller skattefrågor så är det bättre att du kikar in i vårt forum.

Här kommer några tips på hur du pratar med AI-assistenten för att få så hjälpsamma och bra svar som möjligt:

  • Ställ en fråga i taget.
  • Var så tydlig och specifik du kan.
  • Ställ gärna följdfrågor.
  • Formulera om frågan eller lägg till mer info om svaret inte känns relevant.
  • Ge feedback på svaret du får - det hjälper AI-assistenten att bli bättre.

Tänk på att inte dela någon personlig, känslig eller konfidentiell information med AI-assistenten! Tänk också på att AI-assistenten kan göra misstag. Är du osäker på svaret du får - kolla gärna med andra källor. Spiris tar inte ansvar för att uppgifterna från AI-assistenten är korrekta.

Hantering av feedback

När du lämnar feedback via AI-assistenten så hanterar vi det enligt våra riktlinjer. Du kan läsa mer om det i Privacy related to Customer Feedback.

Spiris forum

I vårt forum kan du ställa både supportfrågor och bokföringsfrågor om Bokföring & Fakturering. Du kan också se tidigare ställda frågor och svar från andra användare. Här finns även massor av användartips och nyheter.

Ta mig till forumet!

Övriga kontaktuppgifter

Du hittar våra kontaktuppgifter på vår hemsida under Kontakta oss. Behöver du hjälp med någon av våra funktioner, välj Support. Där finns alla öppettider och kontaktuppgifter du kan tänkas behöva. Vill du få hjälp med att hitta eller skräddarsy lösningar för ditt företag, välj Försäljning. Har du frågor kring avtal och abonnemang, väljer du självklart det. I vår självbetjäning kan du säga upp serviceavtal, begära fakturakopia eller registrera ett konto.

Behöver du hjälp med hur du ska bokföra är du välkommen till vårt forum där vi har en avdelning för Bokföringsfrågor.

Sökord: support, kontaktuppgifter, Spiris support, kontakt, chatt