Byråstöd Start
Lägg till en ny kund
För att lägga till en ny kund gör du enligt följande:
- Gå till Kunder i huvudmenyn.
- Välj knappen Ny kund.
-
Fyll i uppgifterna om kunden.
-
Välj Spara när du fyllt i alla uppgifter
Du kan välja Spara och stäng om du vill avsluta guiden innan du fyllt i alla uppgifter.
Kundöversikten öppnas och du kan komplettera med fler uppgifter. Kundöversikten består av följande:

Panelen är ett informationsfält som visas överst på varje kundsida. Här visas en del av kundens uppgifter, såsom kundnamn, organisationsnummer och räkenskapsår. Du kan klicka på informations-ikonen för att se mer information bland annat kundansvarig och momsperiod. Du kan även klicka på kundnamnet för att öppna fliken Grunduppgifter. Där kan du se och redigera grunduppgifterna för din kund.

Denna fliken visar grunduppgifter såsom Företagsform, Kundansvarig, Adress och Räkenskapsår, men även mer information som Momsperiod och Bokföringsmetod. Här kopplar du också kunden till den prislista som ska gälla.

På fliken Kontakter kan du se vilka kontakter som finns kopplade till kunden. Du kan lägga till en kontakt genom att antingen hämta upp en befintlig från kontaktregistret eller lägga upp en helt ny. Här anger du också vilken roll kontakten har hos kunden.

På fliken Uppdrag kan du se vilka uppdrag byrån utför åt kunden.

Här kan du välja de funktioner som du vill samarbete i med dina kunder. Välj en funktion och följ instruktionerna.
Relaterade avsnitt
![]() |
Koppla uppdrag till kund |