Spiris
Varför generar inte Google Authenticator-appen nya säkerhetskoder?
Har du blivit ombedd att ange en ny säkerhetskod, men appen skapar ingen ny kod eller om koden som visas inte fungerar, kan det bero på att tiden på din enhet inte är korrekt synkroniserad med appen.
Du gör synkroniseringen i appen Google Authenticator genom att följa instruktionerna nedan:

- Gå till huvudmenyn i Google Authenticator-appen genom att välja de tre små prickarna i övre högre hörnet.
- Välj Inställningar.
- Välj Tidskorrigering för koder.
- Välj Synkronisera nu.

- Gå till Inställningar.
- Välj Allmänt.
- Välj Datum och tid.
- Markera Ställ in automatiskt.
Ett fönster öppnas med en bekräftelse om att tiden har blivit synkroniserad och du ska nu kunna använda dina säkerhetskoder för att logga in. Synkroniseringen påverkar bara den interna klockan i Google Authenticator-appen och kommer inte att ändra några tid- eller datuminställningar i din mobil.