Avsluta samarbeten

Både kunden och redovisningsbyrån kan när som helst välja att avsluta ett samarbete i en funktion. Övriga samarbeten påverkas inte.

  1. Logga på Spiris.
  2. Välj Samarbeten i menyn till vänster.
  3. Välj det företag du vill avsluta ett samarbete för.
  4. Klicka på pennan till höger om den funktion du vill avsluta samarbetet för.
  5. Klicka på Avsluta samarbete.
  6. Välj vad som ska hända efter avslutat samarbete. Du kan välja olika alternativ beroende på funktion.
  7. Bekräfta genom att välja Avsluta samarbetet.

Får du ett felmeddelande om att huvudkontakt saknas för kundnumret när du försöker avsluta ett samarbete kan du lösa det genom att välja en ny huvudkontakt. Gå till Spiris, ändra till kundens företag och välj Hantera användare. Ändra användarens roll genom att välja pennan och därefter Administratör. Sedan gör du användaren till företagets huvudkontakt genom att markera rutan Huvudkontakt. Om du inte hittar din kund i listan med användare måste du först skapa en ny användare.

Relaterade avsnitt