Lön
Lägg till resultatenheter och kostnadsbärare
Om du vill arbeta med resultatenheter behöver du göra några inställningar.

- Välj Inställningar - Löneinställningar, fliken Bokföring.
- Markera rutan Använder resultatenheter om den inte redan är markerad.
- Välj Spara.
I menyn till vänster visas nu Resultatenheter under Bokföring.

- Välj Bokföring - Resultatenheter. Nu visas tre grupper, varav två är inaktiva.
- Klicka på kugghjulet på aktuell grupp för att namnge den.
- Klicka på Spara.
- Välj Ny kostnadsbärare för att lägga till en kostnadsbärare.
- Välj vilken resultatenhet kostnadsbäraren tillhör om du arbetar med mer än en resultatenhet.
- Fyll i fälten Förkortning och Namn.
- Välj Spara.
Kostnadsbäraren sparas nu under vald resultatenhet.

Så här gör du:
- Välj Inställningar - Kontoplan.
- Välj det konto som du vill kunna bokföra resultatenheter på.
- Välj Redigera.
- Markera rutan Använder resultatenheter på kontot.
- Välj Spara.