Rapportcentral

Rapportcentralenhittar du under både period- och årsavslut. Härifrån sammanställer du och skriver ut dina rapporter. Du kan förhandsgranska dem eller spara dem i pdf-format för att sedan skicka eller skriva ut dem.

Gör enligt nedan för att skapa en rapport:

  1. Markera vilka dokument du vill ha med i rapporten.

Skriva ut kommentarer

Om du har taggat dina kommentarer kan du välja vilka kommenterar du vill ska komma med. Du kan väja mellan Omarkerad och/eller Till kvalitetssäkring.

Om du använder Skatt & Bokslut via Byråstöd kan du även använda Till Kund-taggen.

Skriva ut bilagor

Om du väljer alternativet Bilagor inkluderas som standard alla huvud- och underbilagor. Du kan annars använda Filterikonen för att välja vilka bilagor som ska skrivas ut. Från dialogrutan som dyker upp, kan du välja alla, alla klarmarkerade bilagor, eller välja enstaka bilagor för utskrift.

Observera att om du har med underbilagor i rapporten, och de har uppladdade filer, följer bara filer i pdf-format med i rapporten.

Skriva ut resultat- och balansräkning

Uppgifterna som inkluderas i rapporten för Resultaträkning och Balansräkning är samma uppgifter som du hittar under Årsavslut - Resultat- och Balansräkning.

  1. Klicka på Skapa rapport.

Rapporten genereras och du får en förhandsvisning direkt. När du skapar rapporter i rapportcentralen kan det ibland kännas oklart när de är klara, men du kan lugnt fortsätta med andra saker. Så fort rapporten är klar poppar en notis upp i toppmenyn. Om du klickar på den ser du ett meddelande om att rapporten är färdig, tillsammans med en länk för nedladdning som är aktiv i 30 minuter.

  1. Klicka på Ladda ner pdf för att spara rapporten på din dator. Som standard lägger den sig i mappen Nedladdade filer.

Relaterade avsnitt