Tid
Fliken Ledighetsansökningar, ledighet & sjukanmälan
Under Tid & kvitton - Ledighet & sjukanmälan, fliken Ledighetsansökningar visas både obesvarade, godkända och nekade ledighetsansökningar.
Överst i arbetsbilden har du möjlighet att filtrera vad som ska visas i listan. Du kan filtrera på Rapportör, Attestansvarig, Status, Frånvaroorsak och datum. Klickar du på listpilen Välj till höger vid datumfälten kan du enkelt välja mellan fasta perioder, t ex Aktuell vecka, Aktuellt år.
Användare
Som användare ser du endast dina egna ledigheter.
För att skapa en ledighetsansökan klickar du på Lägg till ledighetsansökan. Du kan också klicka på din profil uppe till höger och välja Ledighetsansökan. Du får då ange medarbetare, orsak till ledigheten och mellan vilka datum du önskar vara ledig. Du har också möjlighet att skriva en kommentar. Tänk på att du behöver tidsregistrera ledigheten efter att den har blivit godkänd.
För att ändra en godkänd eller nekad ledighetsansökan måste den först tas bort under Resursplanering, därefter skapas en ny ansökan under Ledighet & sjukanmälan.
Administratör
Under fliken Ledighetsansökningar ser du som administratör alla medarbetares ledigheter. Är du attestansvarig ser du endast ledigheter för de medarbetare du är ansvarig för.
För att godkänna eller neka en ledighetsansökan markerar du respektive ansökan och väljer någon av knapparna Godkänn eller Neka.
Relaterade avsnitt
Support
Arbeta smartare