Avaktivera funktioner

Här beskrivs hur du gör om du vill avaktivera de funktioner du har kopplat till ditt program.

Vill du inte längre arbeta med Digitala fakturor och dokumenteller AutoCollect börjar du på punkt 1 i instruktionen, för övriga funktioner börjar du på punkt 2.

  1. Vill du inte längre arbeta med Digitala fakturor och dokument ska du först välja Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster - Digitala fakturor och dokument och ta bort samtliga markeringar för att ta emot och skicka e-dokument.

    Vill du sluta använda AutoCollect ska du först se till att alla pågående uppdrag med AutoCollect är slutförda.
  2. Logga in på spiris.se.

Observera att det endast är den som är administratör påSpiris som kan göra ändringar användares tillgång till olika funktioner.

  1. Välj Hantera användare.
  2. Kontrollera att Visa funktioner är aktiverat.
  3. Välj vilken användare du vill göra ändringar för.
  4. Avmarkera det som användaren inte längre ska ha tillgång till.

Observera att du inte kan ta bort en funktion för företaget, utan endast ta bort tillgången för användaren.

Relaterade avsnitt

Sökord: avsluta e-faktura, avaktivera e-faktura, sluta använda e-faktura