Hämta underlag - Tid & Projektplanering, kommando

Detta kommando visas endast om du har en markering för Tid & Projektplanering under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Tidintegration. Du kan använda kommandot i listläget för Försäljning - Kundfakturor och Försäljning - Order.

Observera att du inte kan hämta underlag från Tid/Tid & Projektplanering som innehåller paketartiklar.

Gör så här:

  1. Välj Kundfakturor eller Order.

Om det finns underlag att importera från Tid/Tid & Projektplanering visas det i informationslisten ovanför arbetsbilden. Informationslisten visas endast i den programdel som du har angett att du vill läsa in underlag till.

  1. Välj kommandot Hämta underlag - Tid & Projektplanering. Du kan också klicka på Läs in.
  2. Klicka på Ja.

När importen är klar får du information om hur många poster som har importerats.

Innehåller underlagen nya kunder, projekt eller resultatenheter får du en fråga om du vill lägga upp dessa i programmet.

  1. Klicka på OK.

Nu har fakturan/ordern skapats enligt det underlag som lästes in från Tid/Tid & Projektplanering. Du hittar fakturan under Försäljning - Kundfakturor och ordern under Försäljning - Order.

Om något går fel när du försöker läsa in underlag från Tid/Tid & Projektplanering kan du alltid välja att läsa in samma underlag på nytt. Det gör du genom att i Tid/Tid & Projektplanering välja Fakturering - Fakturaunderlag och klicka på knappen med Spiris-loggan på raden för fakturaunderlaget.

Vill du göra om en inläsning trots att den är genomförd och fakturan/ordern är skapad, måste du makulera den skapade fakturan/ordern innan du läser in underlaget på nytt.