Utskrift till fil

Du kan välja att skriva rapporterna i utskriftslistan till antingen en Excel-fil eller en PDF-fil. Etiketter kan du skriva ut till en PDF-fil.

Gör så här:

  1. Gör utskriftslistan helt klar, inklusive eventuella urval.
  2. Förhandsgranska om du vill det.
  3. Klicka på knappen för det filformat du vill skapa, alltså antingen Skriv till Excel eller Skriv till PDF.

Nu visas en dialogruta där du väljer var du vill spara filen.

  1. Välj under Filnamn var filen ska placeras och vad den ska heta.

Programmet föreslår filnamnet Visma Anl Rapport.XLS respektive Visma Anl Rapport.PDF och att filen sparas i mappen Mina dokument. Vill du ändra namn eller placering, klicka på knappan Bläddra.

  1. Markera valet Visa exportresultatet i PDF-viewer respektive Visa exportresultatet i Microsoft Excel om du vill kontrollera filen så fort den är skapad.

Du måste ha Microsoft Excel installerat på datorn för att kunna öppna och spara en Excel-fil. Du måste ha en PDF-läsare, till exempel Acrobat Reader, installerad för att kunna läsa PDF-filer. Du kan däremot skapa en pdf-fil utan en PDF-läsare.