Hämta din licensnyckel - köpt från Spiris
Detta dokument gäller för dig som uppdaterar ditt program eller har köpt programmet direkt från Spiris. Guiden kommer att steg för steg gå igenom registreringen av ditt program som krävs för att du ska kunna hämta din personliga licensnyckel.
- När guiden startar anger du ett av följande alternativ
- Ange kundnummer hosSpiris.
- Skriv in aktiveringskod. Detta alternativ gäller om du har köpt ditt program via en återförsäljare. Läs mer i dokument 11-0003 Hämta din licensnyckel - köpt från återförsäljare.
- Ange ditt kundnummer. Kundnumret hittar du på din faktura från oss. Hittar du inte ditt kundnummer är du välkommen att kontakta oss, Se öppettider och kontaktvägar.
- Klicka på Nästa.
- Fyll i dina kunduppgifter. Fälten som är märkta med en asterisk är obligatoriska.
- Har du redan fått en licensnyckel via e-post eller brev markerar du den rutan, annars klickar du på Hämta licensnyckel.
- Nu har du hämtat din licensnyckel och kan arbeta vidare i programmet. Klicka på Slutför. Datorn har inte tillgång till Internet
- Markera rutan för Datorn har inte tillgång till Internet och klicka på Nästa.
- Välj hur du vill att vi skickar licensnyckeln till dig. Du kan välja e-post, fax eller brev.
- När du har fyllt i uppgifterna klickar du på Nästa. Du kan nu skriva ut dina kunduppgifter och kontrollera att de stämmer. Därefter slutför du guiden.
Nu jämförs den information som du angivit med de uppgifter som finns i vårt kundregister. Om uppgifterna stämmer skickas licensnyckeln direkt till programmet. Därefter kan du börja använda programmet. Hela processen tar bara några sekunder.
Obs! Har du en brandvägg installerad på din dator, till exempel Zone Alarm, kommer brandväggen att fråga om du vill att programmet ska få tillgång till Internet. Svara Ja.Om du inte har en internetuppkoppling på den dator där du använder programmet kommer du till denna bild i guiden: