Budget på konto

I fönstret Budgetregistrering lägger du smidigt in en budget på konton. Budgetvärdet fördelas med hjälp av olika budgetnycklar. Du kan lägga upp nya budgetnycklar direkt från fönstret Budgetregistrering genom att klicka på Skapa nyckel eller gå in via menyvalet Inställningar - Budgetnycklar.

Registrera en budget på konto

  1. Välj Register - Budgetregistrering.
  2. Ange konto och belopp.
  3. Obs! Intäkter ska anges med minustecken före och kostnader skall anges som positiva värden.

  4. Välj Budgetnyckel.
  5. Programmet fördelar nu beloppet enligt den nyckel du valt.

  6. Gör eventuellt justering av beloppen på månaderna under rubriken Budget.
  7. Klicka på Spara.
  8. Upprepa punkt 2-5 för varje konto som du vill registrera budget för.

  9. Klicka på Avsluta när du är klar.

Tips! Rapporten Månadsrapport budget i Utskriftscentralen som finns under modulen Redovisning visar inregistrerade budgetsiffror för årets tolv månader antingen som periodsiffror eller ackumulerat. I Resultatrapporten kan en kolumn ändras till att visa period- eller ackumulerad budget om det inte visas.