Utbetalningstypen Övriga personalkostnader

Du skapar en ny utbetalningspost genom att välja Löpande rutiner - Kassabok - Ny utbetalning. Läs mer i avsnittet Ny utbetalning - Kassabok.

Utbetalningstypen Övriga personalkostnader kan användas för att registrera betalning av personalkostnader som inte är lön eller arbetsgivaravgifter, vilket registreras med utbetalningstypen Lön.

Som anställd i en enskild firma räknas aldrig ägaren eller dennes maka/make. Deras uttag från firman registreras som Företagarens eget uttag.

Det finns ett antal utbetalningstyper fördefinierade i programmet. Du kan anpassa listan genom att markera rutan Typ av utbetalning och klicka på Lägg till/ta bort utbetalningstyper. Du når även funktionen under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar, fliken Kassabok.

Relaterade avsnitt

Utbetalningstyper
Ny utbetalning - Kassabok