Visma Lön 600
Varför kan jag inte synkronisera med Anställd eller Lönebesked/Kivra?
För att synkronisera Visma Lön 300/600 med Anställd eller Lönebesked/Kivra krävs att du är administratör i Spiris. Får du felmeddelande vid synkroniseringen kan det bero på något fel i behörigheten. Vi rekommenderar att du kontrollerar följande:
- Gå till spiris.se och logga in.
Se till att du inte har autofyll aktiverat, utan säkerställ att du verkligen kan lösenordet.
- Kolla att du är inloggad i rätt företag längst upp till höger.
- Välj Hantera användare.
- Kolla att du har rollen Administratör under Roll i Spiris.
- Öppna Visma Lön 600.
- Välj Arkiv - Användare - Inloggning på vismaspcs.se för att kolla användarnamn, lösenord och behörighet i Visma Lön 300/600.
- Ange samma e-postadress och lösenord som du använde vid inloggningen till spiris.se.
Om du är ny löneadministratör i ett befintligt företag kan eventuellt en annan löneadministratör behöva göra en synkronisering i Visma Lön 300/600 för att dina behörigheter ska uppdateras.
- Testa att synkronisera på nytt.
Kontakta oss om du fortfarande får fel när du synkroniserar så hjälper vi dig.
Relaterade avsnitt
Varför får jag felmeddelande när jag ska skicka lönebesked till funktionen Lönebesked?
Varför ser inte de anställda sina lönebesked i Lönebesked/Kivra?