Varför kan jag inte synkronisera med Anställd eller Lönebesked/Kivra?

För att synkronisera Visma Lön 300/600 med Anställd eller Lönebesked/Kivra krävs att du är administratör i Spiris. Får du felmeddelande vid synkroniseringen kan det bero på något fel i behörigheten. Vi rekommenderar att du kontrollerar följande:

  1. Gå till spiris.se och logga in.

Se till att du inte har autofyll aktiverat, utan säkerställ att du verkligen kan lösenordet.

  1. Kolla att du är inloggad i rätt företag längst upp till höger.
  2. Välj Hantera användare.
  3. Kolla att du har rollen Administratör under Roll i Spiris.
  1. Öppna Visma Lön 600.
  2. Välj Arkiv - Användare - Inloggning på vismaspcs.se för att kolla användarnamn, lösenord och behörighet i Visma Lön 300/600.
  3. Ange samma e-postadress och lösenord som du använde vid inloggningen till spiris.se.

Om du är ny löneadministratör i ett befintligt företag kan eventuellt en annan löneadministratör behöva göra en synkronisering i Visma Lön 300/600 för att dina behörigheter ska uppdateras.

  1. Testa att synkronisera på nytt.

Kontakta oss om du fortfarande får fel när du synkroniserar så hjälper vi dig.

Relaterade avsnitt