Byråstöd
Övriga inställningar
Under Byråinställningar - Övriga inställningar kan du ange inställningar för din byrå som ska gälla för alla medarbetare.

Om du vill skapa kundnummer automatiskt när du lägger till en ny kund, kan du markera kryssrutan och ange det startnummer du vill börja ifrån. Numret du anger här är det nummer som din nästa nya kund som du lägger till kommer att få. Läs mer i avsnittet Automatiskt uppdaterade kundnummer

Här kan du välja Enkelval eller Flerval.

Här väljer du vilken nivå resursplaneringen ska visas. Om du väljer Resursplanering på nivån tidaktivitet kommer alla aktiviteter som läggs till under varje uppdrag (under Underhåll - Uppdrag) att visas som separata rader i resursplaneringen.
Om du väljer Resursplanering på nivån uppdrag visas bara uppdragen.

Välj om e-postfunktionen i Byråstöd ska döljas eller visas. Om du markerat Ja, kommer den att döljas på alla sidor där du kan använda den.
Om du har använt funktionen för att skicka e-post kommer de skickade mejlen att sparas under Underhåll - Händelselogg, efter att du dolt den.

Du kan använda Lön för eget bruk på din byrå. Du kopplar Lön med de registrerade timmarna från Byråstöd och när aktiveringen gjorts kan de hämtas till Lön. Läs mer i Aktivera Lön för eget bruk.

När du lägger till ett nytt fast pris, kan du välja om att ha valet Pågående fast pris förifyllt eller avmarkerat. Som standard är inställningen Ja. Om du tidigare har valt inställningen Nej och bestämmer dig för att ändra den till Ja, kommer bara nya fasta priser att påverkas.