Byråstöd
Skicka e-post
Om det finns e-postadresser registrerade på dina kunder, medarbetare och kontakter kan du skicka mejl från Byråstöd. Funktionen hjälper dig att välja mottagare baserat på dina urval. När e-posten sedan skickas används ditt standard e-postprogram. Om du inte har ställt in så att ditt e-postprogram kan öppnas via funktionenByråstöd kan du läsa mer om hur du ställer in det i avsnittet Så ställer du in ditt standard e-postprogram på din enhet.
- Klicka på ikonen
som visas vid alla e-postfält samt i övre huvudmenyn.
Nu öppnas en dialog.
- Ange den/de valda mottagarna i fältet Till.
Nu söker funktionen automatiskt efter dina kontakter, anställda och kunder för e-postadresser baserat på ditt urval.
- Välj mottagare och markera om du vill spara en kopia i Byråstöd.
En mottagare som lagts till, men som inte finns upplagd i Byråstöd, kommer inte att inkluderas i kopian som sparas.
- Välj Nästa.
Nu öppnas ditt e-postprogram och du kan skriva meddelandet och lägga till filer.

E-postmeddelanden som skickas från Byråstöd kan också sparas, om du markerar rutan Spara en kopia i Byråstöd.
Det ursprungliga meddelandet kommer alltid att inkluderas i den sparade e-posten som en pdf-fil med namnet Urprungligt mejl.pdf
E-post som skickas till e-postadresser som är kopplade till en kund, sparas en kopia under fliken Händelser för kunden och fliken Skickad e-post på Översikt. En e-postadress som är kopplad till en kund, kommer att visa kundens namn bredvid e-postadressen i e-postdialogen.
E-postmeddelanden som skickas till kontakter eller anställda, kan en kopia sparas under fliken Skickade e-postmeddelanden på Översikt.
Relaterade avsnitt
![]() |
Så ställer du in ditt standard e-postprogram på din enhet |
![]() |
Skicka e-post till grupper |
![]() |
Skriv en anteckning |