Resor & Utlägg
Kom igång som användare i Resor & Utlägg
Detta avsnitt gäller för dig som är användare och inloggad i privat läge.
Här guidar vi dig genom de viktigaste stegen för att du ska komma igång så smidigt som möjligt. Behöver du hjälp under resans gång kan du välja Support i vänstermenyn, så får du den hjälp du behöver.

När du blivit inbjuden att använda Resor & Utlägg får du ett välkomstmejl med en länk för att aktivera ditt konto om du inte redan har ett konto på spiris.se.
Klicka på Aktivera konto i mejlet och fyll i dina personliga uppgifter. Klicka sedan på Skapa konto.
Om du inte får något meddelande till din inkorg kan du kontrollera om det har hamnat i inkorgen för skräppost.

Gå till spiris.se och logga in med din e-postadress och ditt lösenord som du angav när du skapade kontot.

Under Inställningar gör du inställningar på ditt personliga användarkonto. Här kan du bland annat ändra språk och datumformat samt ändra/lägga till en profilbild. Läs mer i avsnittet Inställningar för ditt personliga användarkonto.

Läs om hur du registrerar utlägg i avsnittet Utlägg.

När du har registrerat dina utlägg i Resor & Utlägg ska du skicka in dem till din arbetsgivare genom att skapa en utläggsrapport.
Registrerade utlägg visas på sidan Översikt under Ej inskickade utlägg.
Läs mer om hur du gör i avsnittet Skapa utläggsrapport.