Visma Administration 1000
Byråstöd/Byråstöd,
I den här arbetsbilden gör du inställningar för samarbeten som du har tecknat dig för via Byråstöd eller Visma Byråstöd.


Här ser du vilka funktioner som är aktiverade. Du kan inte ändra markeringen här, aktiveringen görs genom att logga in på spiris.se. När du har loggat in klickar du på uppe i högra hörnet och väljer Användare.
Synkronisering mellan funktionerna och programmen görs i Byråstöd/Visma Byråstöd med Kommando - Synkronisering. När sedan Visma Administration öppnas via Byråstöd eller Visma Byråstöd kommer funktionerna att markeras som aktiverade.
Med Fakturering jobbar kunden i Fakturering och byrån i Visma Administration 1000. De fakturor som kunden skapar och de inbetalningar som din kund läser in/registrerar i Fakturering hämtas automatiskt när Visma Administration 1000 öppnas via Visma Byråstöd/Byråstöd.

Om du har ett samarbete med Fakturering kan du här ange om du vill att de uppgifter som finns i dessa register alltid ersätter de uppgifter du har i Visma Administration 1000 vid synkronisering.
Om fälten är avmarkerade innebär det att de justeringar du har gjort i dessa register i Visma Administration 1000 kommer att förbli oförändrade även efter synkronisering. Har det lagts till nya poster i dessa register kommer de dock att läggas till i Visma Administration 1000.

Detta fält är markerat om du har ett samarbete med Fakturering.
Läs mer om samarbetet i avsnittet Arbeta med Byråstöd/Visma Byråstöd - Fakturering