Arbeta med Byråstöd/Visma Byråstöd - Fakturering

Med Fakturering sköter kunden sin fakturering på nätet, medan ni på byrån arbetar med bokföringen i Visma Administration 1000. De fakturor som din kund skapar och de inbetalningar som registreras i Fakturering hämtas automatiskt när Visma Administration 1000 öppnas via Visma Advisor Connect/Visma Byråstöd.

Uppgifter som synkroniseras

Varje gång du startar Visma Administration 1000 via Visma Byråstöd/Visma Advisor Connect får du en fråga om du vill synkronisera de fakturor och inbetalningar som din kund har registrerat i Fakturering. Samtidigt synkroniseras då även vissa register. Du kan också göra en manuell synkronisering genom att välja kommandot Synka - Fakturering under Försäljning - Kundfakturor.

För alla programdelar, utom Betalningar, görs alltid överföringen av information från Fakturering till Visma Administration 1000. Aldrig tvärtom. När det gäller betalningar för fakturor som kommer från Fakturering så synkroniseras de i båda riktningarna.

I avsnittet Synka - Fakturering, kommando kan du läsa mer om vad som händer när du synkroniserar, hur dokumenten hanteras och vilka register som påverkas.

Relaterade avsnitt