Visma Administration 2000
Påminnelsehantering
Påminnelsehantering är en funktion som du kan använda för att skicka dina förfallna kundfakturor direkt från ditt ekonomiprogram till ett inkassoföretag för professionell kravhantering. Funktionen är helt integrerad och fungerar som en länk mellan ditt program och inkassobolaget Visma Amili.
Med den här funktionen lämnar du alltså över uppdraget att driva in förfallna fakturor och dröjsmålsräntor, så att du kan lägga tid och energi på andra arbetsuppgifter. Du väljer själv vilka fakturor som ska hanteras.
När du skickar ett ärende för påminnelsehantering innebär det att det automatiskt kommer att skickas en påminnelse till din kund. Om kunden inte betalar, trots påminnelsen, skickas även ett inkassokrav ut automatiskt. Skulle fakturan förbli obetald efter både påminnelse och inkasso får du själv avgöra hur du vill gå vidare med ditt ärende.
Läs mer i avsnitten Påminnelsehantering och Aktivera dina funktioner.