Webshop
Skicka beställningsbekräftelse
När en beställning görs i din webbshop skickar funktionen automatiskt en beställningsbekräftelse till kundens e-postadress. Beställningsbekräftelsen innehåller information om vilka artiklar kunden köpt, fraktkostnad, betalsätt och beställningens totalsumma.
Du kan bestämma vad som ska ingå i dina beställningsbekräftelser, till exempel om du vill att ordernumret ska visas i ämnesraden och om du vill lägga till en egen text. Inställningar för detta görs under Inställningar - Shopinställningar, fliken Shopinställningar,
För att kontrollera statusen och historiken på dina skickade beställningsbekräftelser gör du så här:
- Gå till Beställningar.
- Välj den kund i listan som du vill se mer information om.
- Välj fliken Status skickade mejl.
Här kan du se historiken och status på de mejl du har skickat. Härifrån kan du också välja att skicka om beställningsbekräftelsen.
Om du vill ha en kopia på dina beställningar till din företagsmejl, kan du gå till Inställningar - Shopinställningar. Där anger du din e-postadress i fältet Skicka kopia till och markera kryssrutan Visa leveransadress på beställningsbekräftelse.
Relaterade avsnitt