Byråstöd Start
Kom igång
För att din byrå ska kunna arbeta på bästa sätt ska du börja med att göra vissa grundinställningar. Därefter lägger du upp kunder och kontakter. Här beskrivs steg-för-steg vad du ska göra.
1. Aktivera Byråstöd Start
När du köper tillgång till Byråstöd Start anger du uppgifter om din byrå som vi registrerar. Uppgifterna används bland annat för att med automatik skapa byrån i Byråstöd Start.
2. Ladda ner och installera Visma Advisor Connect
Om du inte ska arbeta med lokalt installerade program kan du hoppa över det här steget.
Visma Advisor Connect är en kompletterande funktion till Byråstöd Start. Huvudsyftet är att starta lokalt installerade program, till exempel Visma Administration eller Visma Bokslut. Dessutom kan du ta emot data från andra program samt ta säkerhetskopia på dina kunders uppdragsdata. Läs mer i Installationsanvisning för Visma Advisor Connect.
3. Ge dina medarbetare tillgång
Medarbetarna läggs upp av administratören på spiris.se. När administratören ger medarbetaren tillgång, läggs medarbetaren automatiskt till. Läs mer i Administrera tillgång till funktion och användare.
4. Komplettera med byråinställningar
Under Underhåll - Byråinställningar kan du komplettera med uppgifter som inte med automatik förts över från spiris.se.
5. Komplettera med uppgifter på medarbetare
Gå in under Underhåll - Medarbetare. Här bestämmer du vilken behörighet medarbetaren ska ha till de olika delarna. Läs mer i Medarbetare och Ställ in behörighet på medarbetare.
6. Lägg upp stödregister för kunder
Under lägger du upp följande stödregister för kunder:
7. Lägg upp kunder och kontakter
Lägg upp dina kunder i kundregistret. Du har möjlighet att välja in aktuella stödregister och lägga upp kontakter på kunden. Mer information hittar du på Lägg till en ny kund.
Vill du ha hjälp med att importera dina kunder, kontakta
8 . Aktivera samarbeten med dina kunder
Läs mer i Samarbete med dina kunder via Byråstöd Start.