Byråstöd

Här har du full koll på uppdrag, tidredovisning och kan enkelt starta samarbeten med dina kunder.

Samarbeta med dina kunder

Du som sköter ekonomin åt flera kunder kan enkelt samarbeta med alla företag, oavsett om det är aktiebolag, enskild firma eller förening. Det bästa sättet att jobba är när du delar dina arbetsuppgifter med dina kunder. Byråstöd är navet där du startar och redigerar dina kunders samarbeten.

Du kan samarbeta med dina kunder på flera olika sätt. Vanligast är att använda bokföringen där din kund sköter faktureringen och du tar hand om resten, inklusive årsredovisningen. För lönehantering kan din kund och deras anställda registrera sin tid och fixa utlägg i en app, så allt är klart till lönekörningen. Samarbete kring tid och projekt är också supersmidigt.

Titta på filmen Bjud in till samarbete från Byråstöd för att se exempel på hur det kan gå till.

Uppdragsbrev

Med uppdragsbrev blir det enkelt och tydligt vem som ansvarar för vad. Byråstöd håller koll på kundens aktuella uppdrag och ser till att inget viktigt glöms bort. Du får en påminnelse i Aktivitetsvyn sju dagar innan uppdragsbrevet går ut. Smidigt och enkelt!

KYC - Know your customer

Nu snackar vi om ett integrerat verktyg för att få full koll på dina kunder och kan efterleva lagen om penningtvätt! Här får du får hela processen, från byråns allmänna riskbedömning till kundkännedom. Dina kunders företagsuppgifter om styrelse och verklig huvudman importeras automatiskt och kontroller mot PEP- och sanktionslistor genomförs. Dina kunder och aktiva uppdrag synkroniseras och du kan välja när processen för kundkännedom ska upprepas och när du ska få påminnelser.

Översikt - din alldeles egna sida

Översiktssidan är bra att ha koll på! Den visar olika diagram, en anslagstavla och funktioner som Uppdragsöversikt och Att göra-anteckningar. Anpassa sidan genom att välja dina diagram och ordna dem som du vill ha dem.

Aktivitetsvyn

Aktivitetsvyn, en viktig del av Översikt, hjälper dig att ha koll på alla notifieringar för uppdrag där du är uppdragsansvarig. I listvyn ser du tydligt vilken kund och för vilken funktion som notifieringen gäller, inklusive notifieringar som Förfallna eller Åtgärd krävs. Du kan också filtrera och se notifieringar för en annan kollega, om de till exempel behöver lämna över vid sjukdom.

Bevakningslistor

Med Bevakningslistor får du en bra överblick över dina kunduppdrag. Se status, följ upp, och säkerställ att alla uppdrag genomförs. När aktiviteter genomförs kan du klarmarkera dem på bevakningslistan, antingen en och en eller alla samtidigt.

Automatiskt uppdaterade bevakningspunkter

När du har samarbeten kan du se till att bevakningspunkter uppdateras automatiskt när ett uppdrag är utfört av en byråmedarbetare. Genom att låta Byråstöd klarmarkera bevakningspunkter minskar ni antalet klick och sparar tid på administration. Tid som ni troligtvis vill lägga på något annat!

Tidregistrering - faktureringsunderlag

I Byråstöd registrerar du och dina medarbetare tiden löpande på uppdrag och aktiviteter åt kund. Alla timmar finns då registrerade när det är dags att fakturera och med Lön för eget bruk på byrån för ni över de registrerade timmarna dit. Dessutom, använder ni Spiris för byråns bokföring och fakturering, för ni såklart över fakturaunderlagen från Byråstöd direkt dit. Genomtänkt och hur smidigt som helst!

Relaterade avsnitt

Samarbeta med dina kunder via Spiris Smarta Byrån