Tid & Projektplanering
Partnerportal
I den kostnadsfria partnerportalen kan du som redovisningsbyrå samarbeta med din kund i Tid & Projektplanering. Båda parter har då tillgång till samma information och på så sätt kan ni förenkla er administration och minska den manuella hanteringen kring lön och uppföljning. Ni bestämmer tillsammans hur samarbetet ska se ut.
Det finns två olika behörighetsnivåer att välja mellan:
Fullständig åtkomst | Fullständig åtkomst innebär att du som byrå har fullständig åtkomst till din kunds företag. Du som byrå har då samma behörighet som den som är administratör hos din kund. Som byrå kan du då logga in i kundens företag och har åtkomst till allt innehåll. |
Begränsad åtkomst | Begränsad åtkomst innebär att du som byrå har åtkomst till medarbetare (kontaktuppgifter och löneuppgifter), löneunderlag, kvitton och utlägg. |
När du är inloggad i partnerportalen har du tillgång till alla dina kunder som du har samarbete med. Beroende på vilken behörighet du har kan du antingen logga in i kundens företag eller ta ut underlag för lön samt kvitton/utlägg. Läs mer i avsnittet Hantera samarbeten.
Få tillgång till partnerportalen
För att få tillgång till partnerportalen behöver du ha ett konto i Tid & Projektplanering. Det får du genom att skapa ett testkonto. Efter 14 dagars testperiod kan du aktivera kontot kostnadsfritt.
Gör så här:
- Gå till Testa Visma Tid gratis.
- Ange ditt företagsnamn.
- Välj Byråpartner i fältet Bransch.
- Välj eventuellt lönefunktion.
Om ni ska samarbeta med Lön behöver du som byrå ha fullständig behörighet i kundens företag och logga in där för att aktivera kopplingen mellan Tid & Projektplanering och Lön.
- Fyll i namn och telefon.
- Ange e-postadress och det lösenord du vill använda.
- Klicka på Skapa testkonto.
Ditt konto skapas och du får ett mejl till den e-postadress du angav.
- Öppna mejlet och klicka på Logga in.
- Ange e-postadress och lösenord.
- Klicka på Logga in.
Relaterade avsnitt
Support