Aktivera dina funktioner

När du köper Visma Administration 500 och blir kund hos Spiris får du automatiskt tillgång till vissa av våra smarta funktioner. Dessa är redan registrerade på ditt företag och du kan komma igång och använda dem så fort du har godkänt avtalet. Detta gäller Kreditupplysning, Spiris Scanner, AutoCollect och Digitala fakturor och dokument.

De funktioner du har tillgång till visas i rutan Företagets tjänster under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster. Innan du börjar använda funktionerna behöver du aktivera dem.

Gör så här:

  1. Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster.
  2. Kontrollera att rätt e-postadress är angiven. Behöver du ändra e-postadress klickar du på knappen Ange inloggningsuppgifter.

E-postadress och lösenord ska vara desamma som för att logga på spiris.se.

Kommer du inte ihåg dina inloggningsuppgifter klickar du på Glömt lösenord.

  1. Klicka på OK.
  2. Klicka på Synkronisera för att uppdatera ditt program med de funktioner du har tillgång till.

De funktioner som synkroniseras är de som du automatiskt har tillgång till i och med att du har ett serviceavtal på ditt program. Har du köpt till andra program eller samarbetar med en redovisningsbyrå kan funktioner som hör till det också aktiveras.

Alla funktioner är gratis att aktivera, men för vissa blir du debiterad när du väl använder dem.

För vissa funktioner behöver du göra ytterligare inställningar. Se nedan:

Relaterade avsnitt