Byt från Visma Tid till Spiris Tid & Projektplanering i

Vad är Tid & Projektplanering?

Här hittar du information om du är intresserad av att byta till Tid eller Tid & Projektplanering.

Spiris funktioner för att hantera tidredovisning heter Tid och Tid & Projektplanering. Här kan du och dina anställda registrera vad som har gjorts under dagen för att debitera kund eller för att registrera närvaro/frånvaro för kommande löneunderlag. Allt för att effektivisera din vardag som företagare. Välj om du vill arbeta via dator, surfplatta eller din smartphone. Du kommer ständigt åt dina kontakter, dina ordrar och har möjlighet att löpande registrera tid.

Du kan få ut statistik och enklare rapporter och du kan hantera alla dina kvitton och utlägg.

I Tid & Projektplanering har du förutom ovanstående även tillgång till bra verktyg för planering och uppföljning av dina projekt.

Det finns kopplingar till Spiris funktioner för bokföring och fakturering, men även till Visma Administration och Visma Fakturering. Det innebär att du enkelt kan sammanställa fakturaunderlag som sedan förs över till faktureringen. Även löneunderlag kan sammanställas och föras över till lönefunktionen. Har du ingen koppling till bokföring och/eller fakturering så kan du få ut underlag på papper/pdf.

Läs mer om Tid & Projektplanering.

Passar det dig?

När du tittar på Tid & Projektplanering första gången kommer du att upptäcka flera fördelar och du kommer säkert också att fundera över vilka skillnaderna är jämfört med det du har arbetat med tidigare.

Här har du till exempel alltid tillgång till den senaste versionen och du behöver inte ta några säkerhetskopior. Du har också tillgång till en app där du kan tidsregistrera, hantera arbetsorder, registrera kvitton och utlägg och nå dina kontakter.

Läs mer i avsnittet Jämför vårt lokal installerade tidprogram med Spiris.

För över dina uppgifter

När du har skaffat Tid & Projektplanering kan du enkelt föra över dina uppgifter från Visma Tid. Klicka på den gröna knappen nedan så hjälper vi dig att flytta över kunder, tidkoder, utlägg/material, medarbetare, projekt och aktiviteter. På så sätt kommer du snabbt igång!

Relaterade avsnitt