Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Bokföring?

Ett samarbete i Bokföring passar för kunder som vill sköta delar eller större delen av bokföringen själva och som inte har behov av fakturering.

Som redovisningskonsult stöttar du löpande upp med expertkunskap och ni kan dela upp arbetet med redovisningen mellan er. Det är helt upp till dig och din kund att bestämma vem som ska göra vad. Rådgivning och avstämningar sköter ni enklast direkt via funktionen. Som redovisningskonsult har du alltid tillgång till alla funktioner i Bokföring & Fakturering + och i ett samarbete i Bokföring kan ni dela upp det löpande arbetet med kvitton, leverantörsfakturor och avstämning mot banken.

Bokföringen kan göras enkel för kunden på flera sätt. Med bankkoppling får kunden automatiskt avstämning från kontoutdraget, vilket minimerar fel. Funktionen ger också bokföringsförslag utifrån sökord eller tidigare liknande händelser och har flera inbyggda automatkonteringar.

Vill du som redovisningskonsult säkerställa eller samarbeta i den löpande registreringen kan ni använda attestfunktionen, låta kunden skapa händelser som utkast innan de sparas samt skapa bokföringsmallar åt kunden. Med en bokföringsmall säkerställer du att kunden bokför rätt utifrån de riktlinjer som du har satt upp.

Kunden får tillgång till Spiris Scanner och kan fota sina bokföringsunderlag. Med hjälp av AI så läser appen av informationen på leverantörsfakturan eller kvittot och du som byrå lägger minimal tid på att stansa in det.

I Vilken variant av Bokföring & Fakturering ska jag välja? , får du en översikt över vad som ingår i Bokföring & Fakturering.

Läs mer i Aktivera samarbete i Bokföring & Fakturering .

Relaterade avsnitt