Rapportgenerator, översikt
Du kan skapa egna rapporter i programmet. Du startar rapportgeneratorn genom att välja den i navigeringsfönstret under Utskrifter eller genom att välja Rapportgenerator i menyn Arkiv.
Fönstret kan se ut så här, när du arbetar med en rapport:
Via knappen Inställningar kan du bland annat välja stående eller liggande utskrift, ställa in marginaler, välja typsnitt, ange vilken roll som krävs för att få köra rapporten och göra inställningar för beskrivningskolumnen. Läs mer i avsnittet Inställningar i Rapportgenerator.
I det här fönstret skapar, sparar och redigerar du egna rapporter. Egna rapporter du sparar blir tillgängliga för utskrift i Utskriftscentralen, och placeras där under en rubrik som heter Egna rapporter.
Normalt är sparade rapporter enbart tillgängliga för den användare som skapade rapporten. Vill du att en rapport ska vara tillgänglig för alla, ska du spara den direkt under mappen Rapporter\Gemensamma.