Byråstöd
Faktureringsuppgifter
Under Underhåll - Byråinställningar och fliken Fakturering kan du välja inställningar för fakturering för din byrå.

Här kan du välja vilken tid som ska vara den minsta fakturerbara tiden.
Om du ställer in Minsta fakturerbara tid till 15 minuter kommer varje påbörjat kvart att avrundas uppåt. Det betyder att även om du bara registrerar 5 minuter för en kund, föreslås automatiskt 15 minuter (0,25 timmar) för fakturering.

Här anger du minimibelopp för byråns fakturering. Det betyder att det bara skapas fakturaunderlag för de kunder vars fakturabelopp motsvarar eller överstiger det angivna minimibeloppet. Läs mer i avsnittet Ange minsta belopp för fakturering.

Här kan du ange en inledande fakturatext som visas som förslag på varje faktura. Denna inställningen kan ändras på varje faktura på kundnivå eller när du arbetar med fakturaunderlag. Läs mer i Ändra eller ta bort den inledande fakturatexten.

Om du vill ha ett fakturaunderlag på engelska kan du läsa mer om hur du gör i avsnittet Inställningar för fakturaunderlag på engelska.

Per kund - Endast kundansvarig eller en medarbetare med behörigheten Full behörighet kan godkänna fakturaunderlaget för kunden.
Per uppdrag - Endast uppdragsansvarig eller en medarbetare med behörigheten Full behörighet kan godkänna per uppdrag. Om flera uppdrag faktureras för en kund, måste varje uppdragsansvarig godkänna sina uppdrag.
Du kan läsa mer om behörigheter i avsnittet Ställ in behörighet på medarbetare.

Här kan du aktivera en koppling om du använder Bokföring & Fakturering för att fakturera dina kunder.
Om du vill exportera fakturaunderlag manuellt till
Spiris Bokföring & Fakturering - Visas bara om Bokföring & Fakturering är registrerad för byrån. Här aktiverar du kopplingen med Bokföring & Fakturering om du vill använda det för fakturering av dina kunder. Läs mer i avsnittet Överför fakturaunderlag till Bokföring & Fakturering.
Genom att markera Uppdatera kunduppgifter automatiskt kommer ändringar som görs i Byråstöd för en kund, såsom Kundnamn, Adress, Postnummer, Ort, Företagets e-post, Telefonnummer och E-post faktura automatiskt synkas med Bokföring & Faktureringfrån Byråstöd.

När du har en koppling med Bokföring & Fakturering, kan du bestämma vilket fakturadatum som ska visas på fakturaunderlag som du för över. Du kan antingen markera Välj samma datum som överföringsdatumet, vilket är standardinställningen eller så kan du aktivera Ange alltid datum vid överföring av fakturaunderlag. När du väljer det senare alternativet kommer en kalender att visas varje gång du för över fakturaunderlag, där du behöver ange det datum du vill ska visas.

Här kan du välja vilken detaljnivå du vill använda för ditt fakturaunderlag. Genom att välja något av de tre alternativen Uppdrag, Uppdrag och aktivitet, Uppdrag, aktivitet och medarbetare kan du se hur det kommer att visas i förhandsgranskningen som visas nedanför.
Du kan också välja om du vill visa delsummor genom att markera kryssrutan Visa delsummor.
Relaterade avsnitt
![]() |
Ändra eller ta bort den inledande fakturatexten |
![]() |
Ange minsta belopp för fakturering |
![]() |
Inställningar för fakturaunderlag på engelska |