Påminnelsehantering, fliken Allmänt, företagsinställningar

Inställningar för Påminnelsehantering hittar du under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Spiris funktioner - Påminnelsehantering, fliken Allmänt.

Påminnelsehantering är en funktion som är integrerad i ditt program så att du enkelt kan skicka dina förfallna fakturor direkt från programmet till inkassoföretaget Visma Amili för proffessionell kravhantering. Visma Amili tar då över uppdraget att driva in dina förfallna fakturor och dröjsmålsräntor.

Första gången du använder funktionen blir du ombedd att ange viss information. Du kan även lägga in den här informationen i förväg och det gör du i den här arbetsbilden.

Du kan endast använda funktionen för fakturor som är skickade till kunder inom Sverige och som har SEK som valuta.

Läs mer i avsnittet Påminnelsehantering.

Relaterade avsnitt

Sökord: Skicka påminnelse, betalningspåminnelse