Aktivera KYC

Detta är en tilläggsfunktion till Byråstöd. För att aktivera, måste du vara Administratör i Spiris och ha Full behörighet för Byråinställningar.

Innan du aktiverar KYC, rekommenderar vi att du:

  • Gå igenom uppdragen under Underhåll - Uppdrag i Byråstöd, för att säkerställa att alla uppdrag som ni använder är Aktiva. Alla aktiva uppdrag, förutom Tidregistrering och Frånvaro kommer att synkroniseras med KYC. De kommer att utgöra grunden för den allmänna riskbedömningen, som är kostnadsfri för din byrå.

  • Uppdrag kan exkluderas när du klickar för att expandera detaljerna för uppdraget under Underhåll - Uppdrag och avmarkerar rutan Inkludera uppdraget i KYC. Vi rekommenderar dock alltid våra kunder att inte utesluta några uppdrag.

Det är ditt ansvar att se till att de uppdrag du väljer att utelämna inte äventyrar din riskbedömning eller KYC-process.
  • Gå igenom dina kunder. På fliken Uppdrag, kontrollera att rätt Uppdrag är tilldelad varje kund. Det är viktigt, då det kommer att bli grunden för kundens KYC-rapport.

  1. Gå till Översikt och fliken KYC.

  2. Välj Aktivera.

  3. Acceptera villkoren.

  4. Gå till Underhåll - Medarbetare - Behörighet.

Som standard kommer alla medarbetare i Byråstöd att ha Behörighet att läsa den allmänna riskbedömningen när du aktiverar KYC.
  1. Gå igenom listan med medarbetare och anpassa behörigheten för de som behöver annan behörighet.

Läs mer om behörigheter för den Allmänna riskbedömningen och Kundkännedom i Ställ in behörighet på medarbetare.
  1. Kom igång genom att läsa avsnittet Arbeta med KYC innan du börjar arbeta med den allmänna riskbedömningen för din byrå.

Relaterade avsnitt

Arbeta med KYC
Introduktion KYC (film)
Arbeta med allmän riskbedömning i KYC
Arbeta med kundkännedom i KYC
Analysera en match i olika register - Kundkännedom
Arbeta med händelser i KYC
Ta bort en kund från KYC listan
Inaktivera KYC-övervakning för en kund
Återaktivera KYC-övervakning för en kund
Frågor om KYC