Byråstöd
Kom igång med samarbeten
I den här videon visar vi hur du bjuder in till ett samarbete med dina kunder.
Jobba på bästa sätt med dina kunduppdrag
Lägg till en kund och tilldela uppdrag
Lägg till en kund för att kunna arbeta med uppdrag
Aktivera samarbete
Inne på kundens sida hittar du fliken Samarbeten där du väljer vad kunden ska ha tillgång till. Koppla funktionen till ett kunduppdrag.
![]() |
Kunden godkänner samarbetet
Kunden får ett mejl med en inbjudan och loggar in på Spiris för att godkänna samarbetet. Under Underhåll - Samarbeten och fliken Skickade förfrågningar kan du hålla koll på vem du skickat en förfrågan till och om de godkänt din inbjudan.
![]() |
![]() |
Starta funktionen för samarbetet
När kunden godkänt din förfrågan är samarbetet aktiverat. Du startar funktionerna genom att klicka på Starta funktioner-ikonen i kundöversikten eller via kundkortet Starta funktioner.
![]() |
Byta eller ändra ett samarbete
Om du vill byta tillgången på en tjänst eller ändra ett samarbete, till exempel byta fakturamottagare, kan du enkelt göra det på samarbetssidan för kunden. Gå till Underhåll - Samarbeten och välj den kund vill ändra samarbetet för.
![]() |
Vanliga frågor
Generellt
Vad gör jag om medarbetaren inte kommer åt ett samarbete för en kund?
Hur redigerar jag ett samarbete?
Hur avslutar jag ett samarbete?
Vanliga frågor om samarbeten @ spiris.se.
Vilken tillgång ska kunden ha i ett Bokföring & Fakturering-samarbete
Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Attestering & Fakturering?
Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Bokföring?
Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Bokföring & Fakturering?
Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Bokföring & Fakturering Byråtillgång?
Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Bokföring & Fakturering +?
Vilken tillgång ska kunden ha i ett samarbete i Lön?
Sökord: Guide samarbete, starta samarbete, samarbeta med ny kund