Kom igång med samarbeten

I den här videon visar vi hur du bjuder in till ett samarbete med dina kunder.

Jobba på bästa sätt med dina kunduppdrag

Smidiga arbetssätt, effektiva flöden

Acceptera samarbete

Lägg till en kund och tilldela uppdrag

Lägg till en kund för att kunna arbeta med uppdrag, resursplanering, händelser och samarbeten. Lägg till uppdrag för vanliga arbetsrutiner såsom redovisning och deklarationer.

Lägg till en ny kund

Lägg till ett nytt uppdrag

Koppla uppdrag till kund

Redigera uppdrag för flera kunder samtidigt

Aktivera samarbete

Inne på kundens sida hittar du fliken Samarbeten där du väljer vad kunden ska ha tillgång till. Koppla funktionen till ett kunduppdrag.

Samarbeta med dina kunder via Byråstöd

Kunden godkänner samarbetet

Kunden får ett mejl med en inbjudan och loggar in på Spiris för att godkänna samarbetet. Under Underhåll - Samarbeten och fliken Skickade förfrågningar kan du hålla koll på vem du skickat en förfrågan till och om de godkänt din inbjudan.

Skriven hjälp för Spiris

Villkor för dina kunder när du aktiverar en tjänst

Acceptera samarbete

Starta funktionen för samarbetet

När kunden godkänt din förfrågan är samarbetet aktiverat. Du startar funktionerna genom att klicka på Starta funktioner-ikonen i kundöversikten eller via kundkortet Starta funktioner.

 

Byta eller ändra ett samarbete

Om du vill byta tillgången på en tjänst eller ändra ett samarbete, till exempel byta fakturamottagare, kan du enkelt göra det på samarbetssidan för kunden. Gå till Underhåll - Samarbeten och välj den kund vill ändra samarbetet för.

 
För att avsluta ett samarbete måste du ha full behörighet för kunden i Byråstöd och Administratörsroll på Spiris.

Visa/redigera/avsluta aktiva samarbeten

Sökord: Guide samarbete, starta samarbete, samarbeta med ny kund